Analýza návštěvnosti a použitelnosti

Služba Analýza návštěvnosti a použitelnosti nabízí vytvoření analytického reportu, který shrnuje poznatky a navrhuje řešení, jak zvýšit celkovou kvalitu Vašeho webu.

Cílem služby je optimalizace Vašich webových stránek do takové podoby, abyste maximálně efektivně obsloužili každého navštěvníka a vytěžili z něj nejvyšší obchodní přínos - ke spokojenosti obou stran (návštěvník nalezence užitečné informace, které hledal - Vy získáte zákazníka nebo potencionální kontakt).

Provedeme podrobný rozbor vašeho webu a navrhneme řešení, jak zvýšit jeho úspěšnost. Aby byl web úspěšný, musí být především dobře použitelný, důvěryhodný a přesvědčivý.

Nepodceňujte webovou analytiku

  • Nejčastější chybou majitelů webových stránek je mylná domněnka - "máme krásný web a návštěvníci, se už o něm nějak sami dovědí".
  • Pokud pokročí o stupínek dál a připustí, že cílené zvyšování návštěvnosti webu je důležité - narážíme na další obvyklý problém - samotná návštěvnost webu totiž není zdaleka vše.
  • Musíte jít ještě o krok dál a osvojit si mechanismy chování zákazníka a dokázat návštěvnost webu správně obsloužit a využít.

Okruhy, na které se zaměříme u Vašeho webu

  • Použitelnost (ergonomie)
    Web musí mít především jasnou strukturu, musí být srozumitelný a intuitivní. Zákazník by měl do tří vteřin pochopit, v čem podnikáte, a do deseti vteřin najít, co potřebuje. Ergonomií webových prezentací se zabýváme dlouhodobě, v reportu využijeme veškerých našich znalostí, které jsme získali při realizaci mnoha zakázek s uživatelskou odezvou.
  • Přístupnost (bezbariérovost) a kvalitní webdesign
    Lehká, moderní a dobře promyšlená grafika, která má podtrhnout a zvýraznit celkovou prezentaci, vymezit důležité od nedůležitého a zanechat pozitivní dojem. V reportu hodnotíme grafický layout z hlediska použitelnosti a doporučujeme změny a řešení, jak zlepšit výsledek.
    Co to je přístupnost webové prezentace? Ve zkratce je to sada pravidel, které zaručují, že web bude dobře čitelný i pro občany s různým typem omezení (zhoršený zrak, špatné soustředění, barvoslepost atd.). Přístupnost by také měla zaručovat dobré zobrazení webu na různých výstupních zařízeních (mobil, hlasová čtečka, textové prohlížeče). V praxi se ukázalo, že dodržování pravidel přístupnosti je přínosné pro všechny uživatele. Celková použitelnost webových stránek je prostě jednoduší a pohodlnější.
  • SEO a technická kvalita
    V rámci reportu zhodnotíme i kvalitu webové prezentace z hlediska vyhledávačů a technické realizace. Držíme se filozofie, že dobře navržený web pro uživatele je dobrým webem i pro vyhledávače. Pokud budete chtít, můžeme do reportu zahrnout i kompletní SEO analýzu a připravit dlouhodobý marketingový plán, který zajistí zajímavější pozici webu ve vyhledávačích.

Při hodnocení analýzy a výkonu webu řešíme následující problematiku:

  • Návštěvnost
    Pomocí technologie Google Analytics a dalších nástrojů vyhodnotíme, co vlastně návštěvníci na Vašem webu dělají. Odhalíme klíčové slabiny prezentace a doporučíme řešení. V rámci analýzy návštěvnosti vyhodnotíme a vybereme nejlepší nástroje na sledování konverze. Závěr reportu obsahuje doporučení, které povedou ke zvýšení konverze.
    Co je to konverze? Jedná se o určitý cíl, který chceme, aby návštěvník na webu vykonal. U internetových obchodů to může být například dokončení objednávky, u webů zaměřených na služby je jedním z hlavních cílů vyplnění kontaktního formuláře.
  • Konverzní poměr
    Snažíme se odhalit slabé místa Vašeho webu a optimalizovat konverzní poměr. Někdy rozhodují i detaily, které v konečném součtu mohou znamenat zvýšení počtu objednávek a obratu o tisíce. Například častou chybou některých eshopů je zobrazení příliš mnoha rozpytulujích informarcí v objednávkovém procesu. Zákazník, aniž by si to uvědomil, může podvědomě začít řešit nějaké reklamní bannery na akční zboží a objednávku nedokoční - tím se z dlouhodobého hlediska snižuje konverzní poměr obchodu.